Facebook RSS Kanał YouTube

Biegać jak KNM

Twoim zadaniem jest osiągnięcie etapu biegu ciągłego. Bez przystanków, bez marszu, bez zadyszki. Trzeba wypracować bazę. Dużo błędów właśnie popełniamy na początku, nie uczymy się abecadła, tylko bez „raczkowania” chcemy od razu „latać”. Klepiemy bezsensowne kilometry, a przecież dużo wcale nie oznacza lepiej! Gotowe na przygodę ze zdrowym i aktywnym stylem życia? Tak? Zaczynamy!

 

Początki treningu biegowego inaczej wyglądać będą u osoby młodej, sprawnej, wygimnastykowanej. Inaczej u osób starszych, niewyćwiczonych czy też z nadwagą. Pamiętać musimy, aby nie zaczynać treningów starając się pobiec długo, szybko i daleko. Bieganie jest procesem wymagającym stopniowego zwiększania intensywności z treningu na trening. Nie da się nic opuścić, ominąć ani przyspieszyć.

 

Najczęściej początki biegania to marsze lub marszobiegi. Po każdorazowej obowiązkowej rozgrzewce, przechodzimy do szybkiego marszu, aby następnie rozpocząć trucht. Truchtamy do momentu pierwszych oznak umiarkowanego zmęczenia, a następnie znów przechodzimy w marsz, aż tętno się trochę uspokoi i znów będziemy mogły powtórzyć podobny cykl.

 

Dobrze jest wyznaczyć sobie stały odcinek trasy, który pokonujecie truchtając i maszerując. Odcinek nie powinien być dłuższy niż 2-3 km. Bez strachu! Taki dystans zostawiacie za sobą buszując na zakupach w galeriach handlowych. Ustalenie stałej trasy pozwoli zauważyć szybkie postępy i efekty Waszej pracy. Z treningu na trening staramy się zamienić marsz na trucht. Waszym zadaniem będzie wydłużenie czasu spędzonego w truchcie , aż do osiągnięcia stanu biegu ciągłego.

 

Możesz zacząć od 2 minuty truchtu, aby przejść do 2 minut marszu i tak naprzemiennie, aż pokonasz zakładany dystans. Zaproś na spotkanie koleżankę, kolegę, partnera, partnerkę – w grupie zawsze raźniej i milej upływa czas. Dystans 3 kilometrowy nie robi już na Was wrażenia! To znak, aby wydłużyć trasę do 5 km. Powtarzamy schemat - stała trasa, trucht zamiennie z marszem. Efektem końcowym jest swobodny, równy bieg ciągły. Przestajecie być nowicjuszkami! Prędkość, z jaką biegacie, na tym etapie nie ma znaczenia. Liczy się czas spędzony w biegu.

 

Bieganie to nie tylko wybiegane kilometry, ale również ĆWICZENIA (kliknij) które możesz wykonać w domu lub w klubie fitness oraz obowiązkowe ROZCIĄGANIE (kliknij) mięśni po ukończonym biegu, o czym nawet zaawansowani biegacze zdają się czasami zapominać.

 

 

Przeczytaj też: CO UBRAĆ NA POCZĄTEK?  oraz JAK SIĘ ZMOTYOWOWAĆ?

 

Komentarze

Pogoda Wrocław z serwisu

BlogRSS

zobacz więcej
TRASA jest KOBIETĄ - mamy dowód
Data: 03/03/2016

W czwartkowy wieczór Ola zapytała czy nie wybiorę się pobiegać po lesie. Znaczy się czy nie pojadę na Rajd "Róża Wiatrów" do Puszczy Zielonka, na trasę „lajtową” ...