Facebook RSS Kanał YouTube

OD CZEGO ZALEŻY MASA CIAŁA

Wielu z nas z pewnością zastanawia się - co tak naprawdę wpływa na masę ciała? Odpowiedzi należy szukać w jego składzie. Nasz organizm budują mięśnie, kości, tkanka tłuszczowa oraz woda, która wchodzi w skład wszystkich pozostałych komponentów.

 

My mamy wpływ tak naprawdę jedynie na objętość masy mięśniowej, „tłuszcz” oraz zawartość wody w organizmie, ponieważ trudno byłoby regulować masę kości. Istotnym czynnikiem wpływającym na masę ciała jest również ... wypełnienie jelit treścią pokarmową!

 

 

CO ILE WAŻY?

Tkanka tłuszczowa jest stosunkowo najlżejsza i zawiera nie wiele wody, około 10%. Najcięższe będą nasze mięśnie, które składają się w dużej mierze z wody, gdzie stanowi  ona nawet 70% ich masy. Często zdarza się więc tak, że osoba stosunkowo szczupła może ważyć więcej niż osoba, która wygląda na grubszą.

 

Podobnie dzieje się, gdy nagle rozpoczynamy odchudzanie, któremu towarzyszą intensywne treningi. Waga często ani drgnie lub nawet wędruje do góry, natomiast tracimy w obwodach. Dlatego na początku dobrze jest się zważyć tylko raz przed rozpoczęciem przygody z odchudzaniem, a kolejne ważnie powtórzyć dopiero po miesiącu lub dwóch. Nie spowoduje to nasze frustracji brakiem ubytku kilogramów, natomiast tracone centymetry z pewnością dodadzą otuchy i zmotywują do dalszego działania. Zmierz się i zanotuj - a jak to zdrobić dobrze, kliknij   JAK SIĘ ZMIERZYĆ?

 

KIEDY SIĘ WAŻYĆ?

Jeżeli decydujemy się na ważenie najlepiej jest zrobić to rano, na czczo, wtedy masa ciała będzie najbardziej prawidłowa i „wiarygodna”. Z powodu wypełnienia jelit treścią pokarmową w ciągu dnia, masa naszego ciała może wahać się od jednego nawet do trzech kilogramów. Ponad to kobiety w czasie miesiączki powinny zrezygnować z ważenia się. Na masę ciała i zawartość wody w organizmie mają również wpływ hormony, które w tym czasie mogą powodować zatrzymanie dużej jej ilości. Czujemy się wtedy pełne, napuchnięte i możemy "powiększyć się" nawet o 2 kilogramy.

 

MASA CIAŁA vs TRENING

Osoby biegające  lub regularnie uprawiające sport, które mają prawidłową masę ciała mogą ważyć się zarówno przed jak i po treningu. Podczas wysiłku fizycznego tracimy od jednego do czterech litrów wody, co odpowiada jednemu do czterech kilogramów. Niejedną z nas taki spadek kilogramów ucieszy, ale nie zapominajmy, że jest to ubytek wody, który należy stopniowo uzupełnić!

 

Woda wytrąca się gdy nasz ustrój próbuje się ochłodzić w trakcie wysiłku, a wraz z nią również pozbywamy się toksyn i cennych minerałów. Uzupełnienie utraconych płynów jest ważne dla zachowania prawidłowego funkcjonowania organizmu, a jeśli nie zrekompensujemy jej niedoboru wpłynie, to niekorzystnie na naszą sylwetkę i na nasze zdrowie.

 

Monika Stolarczyk

Komentarze

Pogoda Wrocław z serwisu

BlogRSS

zobacz więcej
TRASA jest KOBIETĄ - mamy dowód
Data: 03/03/2016

W czwartkowy wieczór Ola zapytała czy nie wybiorę się pobiegać po lesie. Znaczy się czy nie pojadę na Rajd "Róża Wiatrów" do Puszczy Zielonka, na trasę „lajtową” ...