Facebook RSS Kanał YouTube

PORADY – pulsometr, otarcia, majty

Tym razem pytania pojawiły się podczas naszych pogaduch, dlatego domyślam się, że temat jest bliski i nieobcy również Wam.  Dręczące Was kwestie skłoniły mnie do napisania jak z tymi, wydawać by się mogło błahymi, problemami  sobie radzić.

 

Kwestii kaleczącego skórę paska czy też zakładania bielizny lub piekących ranek nie można ignorować, gdyż potrafią zepsuć trening lub w najgorszym przypadku doprowadzić do zaprzestania uprawiania sportu. Dlatego lepiej drążyć temat w myśl maksymy „nie ma głupich pytań – są tylko idiotyczne odpowiedzi”

 

1. ten cholerny pasek mnie obciera – co robić, bo muszę biegać wg tętna?

Sorry drogie panie, ale podczas treningu biegowego luzy możemy mieć tylko … w bucie :) Zbyt mały docisk powoduje przesuwnie paska, a w konsekwencji wywołuje podrażnienia delikatnej skórę okolic biustu. Mało przyjemna i bolesna sprawa w połączeniu z potem. Jesli już się pojawi małe otarcie, załataj je plastrem odpornym na bród i wodę (np. Salveguick - Transparent) i dopiero nałóż pasek pulsometru.

 

Pasek od pulsometru powinien ciasno przylegać do ciała niczym druga skóra, więc na początek sprawdź czy nie jest za duży dla ciebie. A przed nałożeniem nawilż go od stron wewnętrznej (elektrody) – wystarczy odrobina wody lub nasza  ślina - aby ułatwić kontakt między klatką piersiową, a nadajnikiem. Sprawa najważniejsza – higiena – po treningu usuń z paska nadmiar wilgoci.

 

 

2. mam otarcia - co na to?

Dobry dla dla dzieci, więc i nam pomoże – SUDOCREM. Krem barierowo-ochronny dla osób z problemami skórnymi – odparzenia, odleżyny, otarcia. Zakupisz go w aptece, a ostatnio nawet widziałam go w Biedronce. Czyni cuda, tylko wcieraj go na osuszoną skórę, bo działa również odkażająco :) Jak zawsze sprawdź czy nie masz alergii na składniki w nim zawarte!

 

 

3. majciochy do biegania - czy konieczne?

Spodenki posiadają wbudowane majtki, więc nie ma sensu dublowania. Legginsy krótkie czy też długie dedykowane dla sportowców, posiadają wewnętrzną wkładkę, która pozwala na nie zakładanie bielizny. Zresztą techniczny materiał ma za zadanie odprowadzanie wilgoci i utrzymanie skóry w stanie suchym, po co to psuć? Po za tym unikamy otarć w załamaniach ciała i brzydkiego odznaczania się gaci na tyłku :) Zimą, aby było nam cieplej w pośladki, bo nie wiedzieć czemu, ale zawsze są zimne (może, dlatego, że odstają zbytnio?) – wystarczy nałożyć na legginsy krótkie spodenki treningowe. Działa!

 

 

Jednakże wszystko jest kwestią indywidualną i ostatecznie Ty decydujesz czy je założyć czy nie. Jeśli wybierzesz tę drugą opcję, pamiętaj, aby sprawdzić czy splot jest na tyle gęsty, a kolor na tyle intensywny, aby nie było prześwitów :) Macie pytania? Odpowiemy! Piszcie awaria@kobietynamedal.pl

 

Irena Trzęsicka

p.s. wszystko przetestowane na ludziach - czyli na mnie :)

Komentarze

Pogoda Wrocław z serwisu

BlogRSS

zobacz więcej
TRASA jest KOBIETĄ - mamy dowód
Data: 03/03/2016

W czwartkowy wieczór Ola zapytała czy nie wybiorę się pobiegać po lesie. Znaczy się czy nie pojadę na Rajd "Róża Wiatrów" do Puszczy Zielonka, na trasę „lajtową” ...