Facebook RSS Kanał YouTube

śniadanie przed maratonem

PYTANIE

„Chciałam zapytać co zjeść rano na śniadanie przed maratonem, ponieważ będę biegła w Poznaniu. Co wybrać? Płatki owsiane z mlekiem i bananem, czy pieczywo chrupkie z miodem i serem białym? Pozdrawiam Agnieszka :) „

 

foto: I.Trzęsicka

ODPOWIEDŹ

Witaj Agnieszko! Maraton to dystans, na którego pokonanie potrzeb dużo energii. Ważne jest nie tylko śniadanie, ale odpowiednie odżywiane już tydzień przed. Bardzo ważne jest uzupełnienie glikogenu w mięśniach i tu pomocne będą węglowodany.

 

Dzień przed maratonem (nawet na noc) najlepiej zjeść makaron z sosem pomidorowym. Takie połączenie z pewnością doda Ci sił na pokonanie dystansu. Wybierz biały makaron, ponieważ zawiera mniejszą ilość węglowodanów złożonych, które przyspieszają metabolizm, co może skutkować nieprzyjemnościami podczas biegu . Sos pomidorowy dostarczy sporej ilości potasu, dzięki czemu zachowasz równowagę sodowo- potasową i unikniesz hiponatremii. Pamiętaj również o regularnym nawadnianiu organizmu w tym czasie!

 

Co do śniadania w dniu maratonu z powyższych przykładów nie wybrałabym żadnego! Mleko oraz płatki owsiane przy wysiłku fizycznym mocno przyspieszą metabolizm, tym bardziej z samego rana, gdy pobudzić jest go dużo łatwiej. Jeśli nie chcesz skończyć w kolejce do toalety w trakcie lub przed maratonem nie wybieraj nabiału (mleko może mocno skłonić układ pokarmowy do działania, natomiast ser biały będzie ciążył w żołądku, gdyż białko trawi się stosunkowo długo) oraz produktów o niskim IG jak razowe pieczywo, ciemnie makarony. Lepszy będzie sam banan, kromka białego chleba z dżemem lub konfiturą, naleśniki na słodko. Takie śniadanie sprawi, że nie będziesz czuła głodu, a zapas glikogenu dostarczyłaś już wcześniej.

 

W trakcie maratonu również pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu oraz o dostarczaniu węglowodanów w postaci specjalnych żeli na bazie naturalnych składników lub banana, który na pewno będzie w punktach odżywczych na trasie. Pamiętaj o tym, że te zjedzone „węgle” należy popić! Jeśli tego nie zrobisz organizm pobierze wodę np. z mięśni, aby je strawić.

Monika

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Masz pytanie? Napisz! Postaramy się odpowiedzieć - biuro@kobietynamedal.pl

Komentarze

Pogoda Wrocław z serwisu

BlogRSS

zobacz więcej
TRASA jest KOBIETĄ - mamy dowód
Data: 03/03/2016

W czwartkowy wieczór Ola zapytała czy nie wybiorę się pobiegać po lesie. Znaczy się czy nie pojadę na Rajd "Róża Wiatrów" do Puszczy Zielonka, na trasę „lajtową” ...